وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه انتصاب مشاور ویژه وزیر امور خارجه این کشور در امور خلیج فارس به شکل مغرضانه‌ای به جای عبارت "خلیج فارس " از واژه "خلیج " استفاده کرد.

به گزارش فارس، "رابرت وود "، سخنگوی موقت وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ انتصاب "دنیس راس " به عنوان مشاور ویژه "هیلاری کلینتون " در امور خلیج فارس و جنوب شرقی آسیا، در اقدامی تحریک‌برانگیز و مغرضانه از عنوان "خلیج " به جای نام خلیج فارس استفاده کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: «وزیر امور خارجه [کلینتون] خرسند است انتصاب "دنیس بی. راس " را به سمت مشاور ویژه وزیر امور خارجه آمریکا در امور خلیج و جنوب شرقی آسیا اعلام کند. این منطقه‌ای است که آمریکا در آن در حال انجام دو جنگ است و با چالش‌های جاری درگیری، ترور، دستیابی به انرژی، توسعه اقتصادی و تقویت دموکراسی و اجرای قانون روبروست. در این ناحیه، ما باید به جلب حمایت از سیاست‌ها و اهداف آمریکا کوشش کنیم. برای موفقیت، ما باید قادر باشیم تا توسعه و اجرای سیاسی خود را از طریق دامنه گسترده‌ای از دفاتر و مقامات بلندپایه در وزارت امور خارجه انجام دهیم. و در نقش وی به عنوان مشاور ویژه وزیر خارجه، از سفیر راس تقاضا می‌شود تا این نقش را ایفا کند.

منبع : rajanews.com

ای خدا!!! اینا چرا هروقت کم میارن زورشون به این اسم خلیج فارس میرسه؟؟؟


دسته ها :
پنج شنبه هشتم 12 1387
X